marți, 5 iunie 2012

Lonicera Japonica (Mana Maicii Domnului)

Lonicera este un arbust catarator din familia Caprifoiului. Cea mai intalnita varietate la noi in tara este Lonicera Japonica sau Mana Maicii Domnului, ce face flori albe si galbene ce ne parfumeaza serile, de la inceputul verii si pana in toamna.
Lonicera Japonica (Mana Maicii Domnului)
In curtea noastra, exista 3 tufe de Mana Maicii Domnului, plantate pe langa garduri chiar de la inceputurile vietii la tara, acum cativa ani :).Mana Maicii Domnului nu putea lipsi de la noi din gradina, mirosul ei aducandu-mi aminte de momentele fericite din copilarie. De aceea, am incercat sa o imprietenesc si pe fetita mea cu aceasta planta, sa o invat sa gaseasca un sprijin pentru noile crengute ce atarna dezorientate in aer si sa se bucure de mirosul florilor - mi-ar placea ca aceleasi tip de amintiri ca si mine sa aiba si fetita mea atunci cand va deveni adult. Intorcandu-ma in timp, imi amintesc de tufa din coltul blocului unde am copilarit si de cea din curtea bunicilor mei. Imi amintesc ca, impreuna cu ceilalti copii, atat la bloc cat si la bunici in provincie, obsinuiam sa sugem nectarul din miezul florii, avea un gust dulceag si parfumat - o delicatesa :) De altfel, m-am amuzat zilele trecute cand un baietel, ce a venit la noi in vizita tocmai dintr-o insula exotica din Oceanul Indian,  a facut exact acelasi lucru - a rupt o floare si s-a delectat cu nectarul acesteia :) Nu-i asa ca e uimitor cum natura ne indeamna la aceleasi obiceiuri, indiferent de cultura societatii de unde provenim?
Lonicera Japonica (Mana Maicii Domnului)
in plan secund - noua tufa din ramurile inradacinate

Lonicera Japonica sau Mana Maicii Domnului este o planta rezistenta la ger, de zona climatica 4. 
Totusi, iarna trecuta, cand am avut -25 de grade Celsius 3 saptamani la rand, gerul i-a creat niste probleme. 
Toate cele 3 tufe au trebuit taiate drastic in primavara deoarece cea mai mare parte a ramurilor au degerat si s-au uscat.
Dar, in scurt timp de la taiere, au crescut noi ramuri care au acoperit rapid si chiar mai viguros golurile lasate de ramurile taiate. In plus, planta ne-a mai facut o surpriza: niste crengi ce se intinsesera vara trecuta la nivel cu solul s-au inradacinat (probabil zapada de peste ele le-a tinut de cald si au scapat de gerul naprasnic). Acele crengi au creat noi ramurele iar acum intinderea tufelor este mai larga decat anul trecut. Ma intreb cat de intinse ar fi fost tufele noastre daca am fi taiat mai putin din ele in primavara.....

Alte sfaturi de ingrijire:
Lonicera Japonica (Mana Maicii Domnului)
Lonicera Japonica (Mana Maicii Domnului)
Lonicera trebuie plantata primavara devreme dupa ultimul inghet, intr-un loc insorit sau partial umbrit, in sol bine drenat.
Lonicera Japonica creste in inaltime pana la 5m si se intinde pe o distanta de 1m (aceasta va fi si distanta de plantare)
La baza plantei este recomandat un strat de mulci (amestec organic de rumegus,  frunze uscate sau paie) pentru a permite retentia umezelii in sol si pentru a umbri radacinile. Mulciul va oferi si protectia radacinilor pe timp de iarna.
Dupa plantare, lonicera trebuie udata regulat iar dupa primul an, udarea se va efectua doar pe timp de seceta.
Dupa 2 ani de la plantare, se pot efectua si taieri de intretinere. In primul rand se vor indeparta crengile uscate sau deteriorate pentru a incuraja cresterea unor ramuri tinere iar apoi se pot executa si taierile de mentinere a formei si marimii.

17 comentarii:

  1. Buna Ama, mi-a placut in mod deosebit postarea aceasta mai ales pentru instructiunile utile ale acestei plante.
    Dar desigur ca m-ai plimbat si prin anii copilariei atunci cand copii fiind sorbeam si noi staminele pline de cu miere chiar din Palma Maicii Domnului.:)
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Un articol foarte fain. Si eu sunt fan al acestei plante si as dori daca se poate sa-mi dati citeva sfaturi. As dori sa plantez acasa pe toata lungimea gardului, aproximativ 200 m lungime, deci mi-ar trebui cam 200 de fire. Am cautat pe la Bricostore si pe la alte locatii dar nu am gasit, cel putin pina acum. Daca are cneva mai multe fire de vanzare la un pret bunicel l-as ruga sa ma contacteze la tel 0758.226.746. Multumesc mult si o zi placuta tuturor! Petrut

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hristos a inviat!,
      gasiti un gard cu mmd, sau pe cineva care are o tufa fff mare,
      de obicei gospodarii o mai taie, avind si multe parti lemnoase,
      le puneti in apa, sau la vremea asta direct in pamint, le udati temeinic citeva zile apoi saptaminal, si veti avea un gard gratis,
      daca sunteti de pe linga galati va ajut eu,
      cu stima , catalin ioan

      Ștergere
  3. Aveti idee dupa ce perioada de la plantare incepe sa infloreasca. A noastra are vreo 3 ani, este f.sanatoasa, dar nu a facut nici macar o floare :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Albu_cristinel@yahoo.com23 ianuarie 2017 la 02:21

    Pentru cine doreste lonicera 0742020885

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua .Am un caprifoi de 3 ani,acum a inflorit prima data si sunt foarte dezamagita pentru ca florile nu au nici un miros.Florile sunt de culoare portocalie,l-am cumparat de la Sweet garden.Stie cineva care ar putea fi cauza?Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...